Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Twintigste dag naar Sedrun

Onderwerp:Twintigste dag. Naar Sedrun

We werden vanmorgen hartelijk uitgezwaaid door de Chinese mevrouw van het hotel. Zhiu was haar naam. Die vond het maar bijzonder wat wij allemaal deden. Ze vroeg of ze foto's van ons mocht nemen. Bij het optuigen van de fiets, naast de fiets, bij het opstappen en bij het wegrijden. We vroegen ons af of het misschien Ushi was ( Wendy van dijk ) I take picture of you... We volgen route 6 en dat is meteen een erg mooi mountainbike pad. Prachtig om te doen en door een erg mooi natuurpark. We fietsen later op de dag weer een stuk over de autoweg en moeten door twee lange tunnels. We proberen dat zoveel mogelijk op het ' voetpad' te doen war langs de muur loopt. Dat voelt veiliger maar het is super smal. Je moet geen slingertje maken want dan raakt je fiets tas de wand van de tunnel. Daarna gelukkig weer fietspaden die over rotsachtig grof grind gaan. De uitzichten zijn super mooi. We gaan op een bankje even wat drinken en ik moet plassen. Ik hang half zittend tegen een boom en ...hoe zoek ik het weer uit .. tegen de boom lopen honderden grote mieren ... Ik heb tot wel een half uur na deze sanitaire stop het gevoel dat er overal wat kriebelt!
Het is prima fiets weer, geen wind en de zon schijnt. In de schaduw is het fris maar in de zon is het gauw erg warm. We rijden over erge sgeile paden met een afgrond naast ons. Als Ar vraagt hoe ik dat vind antwoord ik dat ik er geen idee van heb. Ik kijk gewoon naar de weg voor me en kijk niet naar links. Ik kijk pas naar links als we veilig achter een hekje staan of zo. Ik zeg tegen Ar dat hij maar veel foto's moet nemen, ik kijk vanavond wel!! Als ik stiekem wel even gluur krijg draait mijn maag om en krijg ik acuut slappe benen. Ik kijk weer strak naar de weg voor mijn wiel.
Maar wat weer een mooie dag vandaag! een geweldig mooie route en schitterend weer!! We moeten vandaag een stukje met de trein. Daarna klimmen we nog een kilometer of zes naar Sedrun Morgen bij Andermatt wacht ons de volgende pass de oberalppass. Dat wordt de laatste klim. Daarna is alles tot Genève helemaal vlak. De klim wordt lang en daarom willen we vlak voor de klim overnachten zodat we er fris en fruitig aan kunnen beginnen. De bagage wordt als het goed is bij ons hotel opgehaald en in Andermatt op het station uitgeladen. We hebben weer een bikerhotel geboekt en dat ligt weer direct aan dé route! We krijgen hier alle hulp die we morgen nodig hebben bij vervoer van de bagage van Sendrun waar we nu zitten tot voorbij de pass. De hotel eigenaar adviseerde ons de bagage per trein te laten vervoeren naar een station waar we het weer willen oppikken. We kiezen daarbij voor het station in Andermatt en vandaar zullen we met de fietsen en de bagage met de trein door de tunnel van deFurkaspass, die niet wordt aangeraden om te fietsen, gaan. Daarna dalen we af tot zover we willen en boeken dan een hotel. Ook in de trein genieten we van alles wat we voorbij zien gaan! Ik moet even aan mijn vader denken die dnekt dat zo een trein reis prachtig is om te doen Nou , pap, dat is het inderdaad !! We fietsen na de trein reis nog een klimmetje van 6 kilometer naar het hotel voor vanavond. Dit is meteen al een kleine start van de Oberalppass van morgen. De hotel eigenaar wil morgen de bagage naar het station brengen dus we hoeven het morgen ochtend hier in de gang achter te laten en hij regelt de rest! Een heerlijke luxe ! Dit is een van de grote voordelen van een bikerhotel. Hopelijk doet het weer morgen ook weer goed mee. We trekken in ieder geval warme kleding aan en nemen nog als extra onze overschoenen mee.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!