Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Zevende dag. Saalfelden

We hebben gisteravond heel gezellig gegeten in de stad Salzburg op het plein bij het Mozart huis.
Toen we in de hotelkamer kwamen was het er bloed heet!! Maar de gewassen spullen heerlijk droog.
We hebben de ramen opengezet en de ventilatoren aan.
In tegenstelling tot gisternacht is het hier midden in de stad heerlijk stil in onze kamer.
We gaan uitslapen ...
De volgende morgen zijn we evengoed wel redelijk optijd wakker. Het is 8 uur en we staan op en gaan ontbijten in het hoofd hotel aan de overkant van de straat. Het is een bijzonder hotel en een zeer uitgebreid bijzonder ontbijt. Er is bijvoorbeeld een hele hoek met allerlei soorten kruiden en honing en er zijn heel veel streekproducten.
Het ziet er prachtig uit.
Ar gaat eerst de fietsen klaarmaken voor vandaag. De kettingen schoonmaken en de tandwielen enz.
We starten uiteindelijk om ongeveer half tien.
Het is dan al warm en de lucht is strak blauw.
We fietsen eerst richting Bad Reichental. Tijdens de treinreis viel ons op dat de route die we met de trein reden heel vlak was. Pas vlak bij Salzburg waren er wat bergen te zien.
We fietsen hier al vrij snel tussen de" echte " bergen en de route is echt heel erg mooi. De fietspaden zijn afwisselend grind en asfalt. Bij Saallach hebben we een klein stuk pittig mountainbike afdaling. De route heeft geen echte barre klimmen en is bijna vlak.
We gaan een lang stuk langs het water en de kleur is echt zo prachtig blauw als op een ansichtkaart.
We worden veel aangesproken en Ar staat een hele tijd met een man te praten die een goede vriend van Ard Schenk blijkt te zijn. Hij heeft hem getraind of gecoacht. Kende ook de Woude bij Akersloot! Waar ard Schenk woont.
We rijden zelfs een klein stukje door Duitsland.
We volgen de route en dan is de weg " gesperrt" dat is balen. We vragen aan een van de werk mannen hoe erg gesperrt de weg is. Nou redelijk wel, er worden best wat werkzaamheden uitgevoerd. We vragen of we er echt niet langs kunnen. Hij twijfelt erg en dan kijkt hij naar onze fietsen en zegt oké vooruit ga maar!!! De tractor wordt voor ons opzij gereden en de hekken weggehaald. Super!! We hebben het hele pad voor ons alleen en het is zo enorm mooi!! We hebben ons langs de werkzaamheden, vooral zagen en snoeien en wat gerommel aan de weg, gefrummeld en dat ging gelukkig goed.
We rijden opeens langs een ODLO outlet!! Daar zijn we gaan zoeken naar een vervangend regenjack voor mij, en wat een mazzel we hebben er een gevonden die voor 75% was afgeprijsd. Ar nog twee mooie spotgoedkope fietsshirts en weg waren we weer!
Dat is mooi geregeld! We komen veel raft-groepen tegen en het is een mooi gezicht over de woeste stoom van de Saalachersee.
Net als in Tsjechië trouwens houden de automobilisten echt wel rekening met fietsers, een verademing bij Engeland te vergeleken!
We fietsen langs houten bakken met Quelle-wasser.Lekker koud en we trekken onze schoenen uit en gaan met onze voeten in de bak zitten en zo eten we onze boterhammen.
Als we daarna weer verder fietsen voelen onze benen nog een hele tijd lekker koel.
We schieten best op terwijl we best relaxed fietsen. Doordat de route vrij vlak is maken we toch weer aardig wat kilometers. We komen heel veel gezellige plaatsen onder weg tegen en zitten regelmatig in het zonnetje op een terras. We hebben weer een prima hotel gevonden in Saalfelden en de fietsen staan in de ski kelder. En we hebben de eerste sneeuw op de berg gespot!!
Morgen gaan we langs Zell am See en langs Maria Alm en Bruck aan de Grossglocknerstrasse!! Daar liggen zo veel mooie vakantie herinneringen. Vooral van mij, vroeger met mijn ouders. Ik ben zo benieuwd of ik nog iets herken..

Pap en mam

Wat genieten jullie weer heerlijk om dat te lezen hier is alles o k nog heel veel plezier kus