Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Vijftiende dag. Porec

We hebben vanmorgen in "de kliniek" ontbeten en dat was nog niet eens onaardig., wel meteen smorgens al een drukte en een gekakel !! Daarna hebben we eerst onze natte spullen verzameld om deze, hopelijk, te wassen en drogen bij een van de campings hier in de buurt. De camping naast ons hotel heeft inderdaad en grote wasserette. We kunnen de was daar afgeven en twee uur later schoon en droog en zelfs opgevouwen weer ophalen. En dat voor 6,50 euro. Terwijl de was werd gedaan is Ar even naar de kapper geweest, op een ander camping terrein en daar zijn onze fietsen door een aardige tuinman schoongespoeld van alle rood bruine klei en modder!
Het is vanmorgen nog bewolkt en vanmiddag is er zonnig weer voorspeld. Om 11 uur halen we de was op en gaan we onze spullen uit de hotelkamer ophalen om vervolgens naar de haven in Porec te rijden, ongeveer 5km, waar ons laatste hotel in Istirie is. Dit hotel is recht tegenover de haven waarvandaan we morgen vroeg met de boot naar Venetie vertrekken.
We komen aan bij het hotel wat een dependance blijkt het luxere hotel ernaast. Het hoofd hotel is prachtig luxe en daar zullen we morgen ochtend ook ontbijten. Wat ook fijn is dat we van alle luxe van het Hoofdhotel gebruik mogen maken. We krijgen tickets om evt met de boot over te steken naar de zogenaamde Rivièra waar ook een gedeelte van het hotel zich bevindt met een groot luxe zwembad en we krijgen daarbij zelf pasjes om daar badlakens te halen! Wat een enorme luxe allemaal. En dit hotel is nog veel goedkoper dan de kliniek. Zo weet je het maar nooit als je iets vanaf een plaatje boekt.
Het hotel van vandaag had ik al in Nederland geboekt en toen ik drie dagen geleden probeerde er nog een overnachting bij te boeken lukte dat niet meer. Alle hotels zitten bomvol en je ziet veel mensen naar een kamer zoeken! Het blijkt dat er vanavond e groot feest is in Porec Wat en geluk dat wij dit al veel eerder geregeld hadden. We doen het raam open op de hotelkamer en zetten onze nog erg natte fietsschoenen in de zon te drogen. We kijken over de haven en de zee uit naar de riviera van Porec en het ziet er schilderachtig uit. We besluiten inderdaad met de taxiboot naar de Rivièra te gaan en daar liggen we de rest van de dag , heerlijk in de zon op een bedje aan het zwembad met uitzicht over de zee naar Porec wat inderdaad qua stijl erg aan Venetie doet denken.
We genieten volop van dit mooie dagje. Wat hebben we enorm geluk met het mooie weer! Het is bijna niet voor te stellen dat we hier gistermiddag een wolkbreuk hebben meegemaakt! Aan de straten is dat nog wel te zien. Gisteravond zagen we Porec op het journaal met de wateroverlast.
Ons hotel ligt aan een heel gezellige boulevard en daar gaan we vanavond eten.
Het is goed om even niet te hoeven fietsen en ook morgen hebben onze benen nog een dagje rust. Morgen eerst ong drie uur met de boot en dan nog twee uur met de trein. Inmiddels hebben we er 1150 km opzitten.

els en wim

Hallo José en Arjan, heb even zitten genieten van jullie verhalen, en wat een belevenissen! Geniet nog lekker de komende week, en José , je schrijft erg leuk! groetjes!

Jorien

Kan niet wachten op het nieuwe verhaal! ;)
Geniet lekker

Pap en mam

Wat heerlijk een rust dag en mooi weer g
Emiel er van hier gaat de barometer ook vooruit Ajax gewonnen dat is weer heerlijk voor Arjan dikke kus allebij het begonnen nu af te tellen doei