Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Negende dag Villach en Egg an Faakersee

We zijn vanmorgen vroeg vertrokken en omdat de route helemaal vlak is vandaag hebben we gisteravond alvast een hotel geboekt bij Villach in de buurt. Het is wel 5 km van de route maar ligt aan een prachtig meer en het heeft zelf een klein zwembad. Het was een deal van de dag aanbieding dus het is een goedkope overnachting.
We zien er naar uit om daar lekker even te zwemmen.
De route blijkt inderdaad vlak. De kilometers schieten makkelijk onder ons door! Het is zondag en omdat we vroeg zijn vertrokken is het helemaal nog stil om ons heen.
Dit is echt genieten ! We komen later op de dag een stel Nederlanders tegen die ook aardig wat bagage mee hebben. We fietsen een stuk met elkaar mee tot we bij een wegopbreking komen.
De route is vals plat in ons voordeel! We willen onderweg even koffie drinken maar het is zondag en er is nog erg veel gesloten. We fietsen over een mooi pad langs de Drau en tussen de bomen. Het is echt een prima pad maar nadat we dit al 25 kilometer volgen begint het aardig te vervelen. Het blijft tussen de bomen langs de Drau gaan....het duurt en duurt.
We volgen een bordje gemutliche Stube, Unsa Jauna 100 mtr naar rechts! Even van het saaie pad af.
Dat blijkt een goede zet het is een bijzondere plek waar heel veel fietsers zitten. Ortlieb fietstassen zijn goed vertegenwoordigd!!
Alles wat je hier besteld is zelf gemaakt. Zelf de appelsap die in grote bierpullen van ruim een halve liter wordt geserveerd. Ook de bieren, de likeurtjes de kazen enz enz alles wordt daar zelf gemaakt.
We eten daar een broodje. Er is vandaag een of ander boeren feest want we zien dit weekend op veel plaatsen mensen in klederdracht feest vieren en muziek maken.
We komen eindelijk bij Villach, het einde van het saaie pad. Maar we hebben de tachtig kilometer supermakkelijk en snel afgelegd .
Dan moeten we even 5 kilometer van de route af naar ons speciale hotelletje!
Wat we niet hadden voorzien is dat dit meteen een pittige klim is van vier kilometer. Dan een kilometer dalen en zo komen we toch weer aardig in het zweet bij het hotel.
Dan de volgende tegenvaller; het hotel is met vijf steile lange trappen te bereiken. En dat aan het einde van de dag met 5 tassen bagage is echt geen lolletje.
Maar goed het is niet anders. ik sjouw twee tassen en de stuurtas voetje voor voetje die hele klucht op en Ar zet eerst de fietsen op een plek( ook weer 50 mtr klimmen) en volgt dan met de rest. Ook hij is er even helemaal klaar mee.
Ik check in bij een enorme aardige homo en zie dat het hotel barst van beelden van zebra's en Leeuwen enz allemaal een beetje in de Afrika stijl en zo hebben we ook tijgervelletjes over de stoelen en zebra kleedjes op de vloer. Het is eigenlijk hilarisch maar dat realiseren we ons later pas. We zijn eerst nog te moe en ik denk alleen maar wat een bizar zootje hier. Bij het inchecken zie ik in de gang een hond liggen, een whippet, het beest ziet mij staat op en moet meteen enorm vies braken. Er ligt een hele plakkaat op de stenen vloer..mmmmm. Ik zeg tegen de man achter de receptie , eh hallo , die hund had eine unfall gehabt, er ist krank ... Op mijn beste Duits. Tooooon roept de homo, en daar komt in een strak kort broekje homo 2 aangelopen. Die gaat opruimen.
We gaan vervolgens naar de kamer, en die is mooi met prachtige badkamer , balkon met uitzicht op het meer Wel weer een gekkigheid op de kamer, vanuit de slaapkamer kijk je door een groot gewoon raam van 1 vierkante meter naar de douche....
Ik overleg met Ar waar we zullen gaan eten, dat kan in dit hotel maar moet je even aangeven , nou, gezien de ligging , gokken we erop. Ik loop naar beneden en meldt dat. Spontaan begint de hond weer te braken. Ik ga denken dat het door mij komt, tijd voor het zwembad en een douche denk ik . En homo 2 komt aangesneld, ik waarschuw nog maar kan een kleine uitglijder door het kadootje van de hond niet voorkomen. Het hotel heeft ook een zwembad, een aardig bad met daarlangs ligbedden.
Ook bij het zwembad zijn allemaal beelden van zebra's en eenden enz. Ar oppert nog om die hele boel ook te laten zwemmen maar we houden ons in. Na lekker te hebben gezwommen en gedoucht zijn we op het balkon in de zon gaan zitten. Tussen ons wasje wat weer te drogen hangt.
Morgen gaan we helaas Oostenrijk al weer uit en gaan we door een stukje Italië naar Slovenië .