Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Zeventiende dag naar Malles Venosta

Het ontbijt was vanmorgen ook prima verzorgd. Het is een oubollig hotel maar alles is goed verzorgd! Er lag al keurig een plattegrond klaar om naar de fietswinkel te gaan en daar bij een kortingskaart !
Erg aardig allemaal.
De fietswinkel was maar een paar straten verderop en ze hadden gelukkig keus genoeg. Twee helmen en een fietsjack uitgezocht. Hoewel we aardig wat korting kregen is het al met al wel een flinke hap uit ons vakantiebudget.
We hebben vandaag gelukkig wel droog weer met best nog wel wat zon maar het is echt een stuk kouder en er staat een flinke wind die we helaas de hele dag pal tegen hebben.
We fietsen vandaag de route van de Via Claudia Augusta die we twee jaar geleden de nadere kant op gefietst hebben. We fietsen weer langs enorm veel appels!!! Het pad is echt mooi en we rijden tussen de bergen door waar op sommige toppen al sneeuw te zien is. We herkennen sommige stukken wel maar het is lastig vanaf de ander kant fietsend iets te herkennen.
De fietsers die de ander kant op fietsen dan wat wij doen zijn allemaal erg warm gekleed. Sommige hebben zelfs sjaals en muts op en dikke jassen. Wij fietsen tegen wind en met de zon in ons gezicht en wij fietsen het merendeel van de dag in ons dunne shirt. Je kunt niet eens meer goed inschatten of de tegenliggers van een berg afroetsjen want 80 % fiets elektrisch ondersteund en vliegt dus zo makkelijk de berg op dat het net lijkt alsof ze een lange afdaling achter de rug hebben.
Wij moeten echt behoorlijk tegen de wind in trappen. Zelfs met de afdalingen moeten we nog aardig trappen. We stoppen daarom ook extra vaak om even wat te drinken.
We hebben een hotel in Malles Venosta geboekt en het laatste stuk van de route gaan we over de gewone autoweg. Het schiet wel lekker op maar het rijdt niet leuk!! Het is erg opletten geblazen. Ik verbied Ar om achterom te kijken, hij maakt dan meteen een slingerende beweging en dat moet je niet hebben. We zijn het aan het eind van de dag best wel zat en gelukkig is het stuk langs de autoweg voor het grootste gedeelte dalen. Het hotel is, hoe kunnen we het weer uitkiezen, aan de nadere kant van het dorp en te bereiken met een lange steile klim.
Ik check in en Ar brengt de fietsen naar de fietsen stalling. Ik krijg de sleutel van kamer nr 6 , zegt de dame van de receptie en die is op de zweite stock. Ik ga de lift in en zie op het plaatje in de lift dat kamer zes niet op de tweede maar op de eerste verdieping is. De deur van de kamer is al open en ik breng wat bagage er alvast naar toe.
Ar neemt de rest mee en gaat eerst douchen. Dan stapt er een mevrouw onze kamer binnen met de mededeling dat dit haar kamer is. Nr 6 eerste verdieping.
Ar gooit een handdoek om en het is geen aardige mevrouw. Ze checkt ook pas vandaag in en alle kamers zijn gelijk. We controleren de sleutel en ik blijk nummer 9 gehad te hebben. Het is niet te zien als je de sleutelbossen naast elkaar houd welke 9 en welke 6 is. En inderdaad is nummer 9 op de tweede verdieping. De dame doet wel moeilijk maar in onze kamer staan inmiddels al onze tassen al uitgepakt en is de douche al gebruikt, dus Ar zegt niet moeilijk doen, wij gaan morgen weer weg dan mag u deze keer hebben. Na wat gebrom en gemopper en na overleg met de mevrouw van de receptie ging ze accoord. Voor 1 nacht.... De kamers liggen precies boven elkaar en zijn identiek aan elkaar. We hebben een erg mooi uitzicht!
We hebben inmiddels een shuttle bus kunnen achterhalen die hopelijk onze bagage over de Albula pass kan brengen. Het is een pittige pass die we niet met bagage willen gaan rijden. Ik heb geprobeerd om te bellen maar het kantoor was al gesloten. Ik heb wel al een mail gestuurd en zal morgen proberen te bellen. De Albula Pass transporten beginnen bij La Punte Chaumues En we hebben alvast daar in de buurt wat kunnen boeken voor morgen.

Sander

wat een verhalen allemaal!! een en al avontuur! prachtig.
wel spannend af en toe denk ik voor jullie.

wim en elly adrichem

wat een verhalen we genieten van jullie verhalen gelukkig
kom je ook mensen tegen die je weer een steuntje in de
rug geven efin deze ervaring vergeten doe je nooit
meer verder nog een goede reis en kom gezond weer groetjes van ons allebei
thuis