Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Tweede dag. Hulin. Richting Tabor

We hebben goed geslapen en een perfect ontbijt gehad in het hotel in Praag.
De stad uit komen is altijd lastig, met en zonder navigatie.
We hebben regelmatig de telefoon moeten gebruiken om te kijken waar we precies waren.
Om iemand de weg te vragen is erg lastig, ook al doet een Tsjech af en toe erg zijn best om Engels te praten is het nog bijna niet te verstaan.
De eerste aan wie Ar het vroeg was geestelijk gehandicapt en keek Ar aan of Ar zelf ook niet goed was...
Uiteindelijk zijn we na veel gedoe en langs opgebroken wegen de stad uitgekomen. De route valt ons in eerste instantie niet mee; de weg is niet echt mooi en het is wel heel erg vals plat!! Met de nadruk op vals..Na ongeveer 25 km vonden we fietsroute 11, dat was heerlijk!! Want deze route kunnen we tot aan Tabor en misschien nog verder volgen! En zonder de hulp van de Mio is dat wel erg fijn! De weg is meteen ook leuker en mooier om te fietsen. De valse klimmetjes blijven echter en hier hadden we nog niet echt rekening mee gehouden in ons hoofd; de boekjes beloofde anders.
Het is goed weer, best wel zonnig met wat sluier bewolking. Boven op een berg hebben we koffie gedronken en ijs gegeten. Er was een prachtig uitzicht tot Praag aan toe! 'S middags hebben we koffie gedronken bij een enthousiaste vrouw die terwijl we alleen cappuccino bestelde daar meteen twee stukken taart bij serveerde! Heerlijk!
In de loop van de middag begint het weer wat te veranderen; het wordt meer bewolkt en het begint te waaien.
In de buurt van Sedlgany vonden we het genoeg en zijn op zoek gegaan naar een overnachtingsmogelijkheid. Onderweg kwamen we bijzonder weinig hotels of pensions tegen. We zagen op ong 5 km afstand een redelijk grote plaats waarvan Ar dacht dat we daar wel meer kans maakte om een hotel tegen te komen.
Ik twijfelde; de weg naar die plaats liep behoorlijk dalend en ik zag mijn geest al dwalen...de volgende morgen meteen pittig klimmen en wie weet geen hotel of geen plek... Ik zag het meer zitten om iets langs de route te zoeken.
We zijn toch naar de grote plaats gegaan en het begon zelfs een beetje te regenen inmiddels.
Er waren ongeveer 6 hotels en pensions en ongelooflijk maar alles was vol!!
Dus ....... Klimmetje weer terug naar de route.....en toen we eenmaal weer een kilometer of 10 verder waren vonden we een pension. Ar belde aan en vroeg om een kamer. De mevrouw hing boven uit een raam en vertelde dat ze kamers genoeg hadden maar dat ze helaas zonder water zaten. Het kon ons niet een meer schelen maar wat we ook smeekten het ging niet door!! Dus weer op de pedalen. Onderweg begin je dan toch langzaam naar de hooibergen, de stallen , de bushokjes enz te kijken. Misschien wel erg romantisch maar toch liever niet!! Inmiddels waren we echt wel redelijk kapot. De trappers gingen al langzamer rond en bij elke heuvel dacht ik niet meer boven te komen.
Na een paar kilometer zagen we een bord: Pension, visvijver, tennis, bowling midgetgolf golf en restaurant! In Hulin
We hebben meteen langs de weg gebeld, voor we de afslag weer voor niets namen, en gelukkig was er plek. De reactie van Ar: das mooi Jo... Eerst ff een paar uur tennissen en dan een uurtje bowlingen en na het eten ff vissen en midgetgolf golfen. ....zeg maar dat we er meteen aankomen!
We zitten nu in een appartement, het ziet er prima uit! Huiskamer met bank en TV en boven twee slaapkamers.
Ik heb maar meteen een hotel voor morgen geboekt.. We hopen dan in Ceske Budejovice te komen en toen ik zojuist even Booking.com bekeek bleek dat er daar ook aardig al wat volgeboekt was. Dat is dan alvast maar weer geregeld.

Epa En mam

Wat een rit Hepburn jullie al gemaakt ik hoop dat jullie lekker hebben geslapen dan kan je weer wat hebben mooie tocht doe rustig aan kuuuuuuuuus