Bakkertjesopdefiets3.reismee.nl

Eerste dag. Praag

Eerste dag. Praag

Na best heel veel voorbereidingen zijn we vandaag aan onze reis begonnen.

We hebben eerst dinsdag al de fietsen in dozen verpakt en deze naar Schiphol gebracht.
De dozen hebben we voor de zekerheid laten sealen en daarna hebben we ze naar het bagage depot gebracht.

Twee fietstassen met kleding nemen we mee het vliegtuig in en de andere tassen en de bagagerol die Ar nog achterop heeft Checken we in als ruimbagage

We zijn vanmorgen opgehaald door Frank! Wat een luxe.
We hadden eerst bedacht dat we met de trein naar Schiphol zouden gaan, maar dit aanbod konden we niet afslaan.
Frank wist een perfecte route, via de afslag Aalsmeer, en zo vermeden we een flinke file.
We hebben eerst de fietsen opgehaald en met twee volle karren zijn we naar de incheck balie gegaan.
We waren vroeg en waren meteen aan de beurt.

Na koffie en een broodje konden we al snel richting de gate en alles was op redelijke loopafstand.

Het was maar een uur en tien minuten vliegen en op vliegveld Praag aangekomen ben ik de tassen gaan ophalen en heeft Ar bij de ODD-Size bagage op de fietsen gewacht.
We hebben de fietsen weer inelkaar gesleuteld voorzover nodig en alles zag er perfect uit!
Kortom we hebben een super snelle reis gehad!

We zijn vanaf het vliegveld richting Praag gefietst en moesten gelukkig door de hele stad die we zo meteen konden bewonderen. Het is een prachtige stad. Het ene gebouw nog mooier dan het andere. We hebben heerlijk op een terras gezeten en wat gegeten en toen verder naar het Hotel.
Het hotel is een soort Twin.Tower, 25 etages waarvan op de bovenste het zwembad!
We hebben een magnifiek uitzicht over de stad.

De Mio heeft geen kaart van Tsjechië dus de route moeten we via de telefoon vinden.
De rest van de Tsjechië routes die wij fietsen zijn stuk voor stuk op de mio gezet dus die moeten gewoon opgepikt worden.
We zijn benieuwd.. Het is best warm hier met af en toe een wolk.

slik.... We komen er net achter dan de Mio de kaarten van Tsjechië en van Istrie niet herkend..... Gelukkig heb ik alle plaatsen opgeschreven dus die landen moeten we ouderwets met kaartlezen volgen.....

Verstuurd vanaf mijn iPad